Tak nám zase úředníci budou sahat do kapes, tentokrát změnou povinného ručení.
Tak nám zase úředníci budou sahat do kapes, tentokrát změnou povinného ručení.
Od 1.1.2009 se mění sazby povinného ručeni a přibude také povinnost platit i za vozidlo které po komunikacích nejezdí, ale je v registru vozidel. To že ho máte ve stodole, jako kurník nic neznamená, platit budete taky!!
Nejdražší povinné ručení je to, které nemáte! Od 1. 1. 2009 budou nepojištění motoristé za každý den, kdy nemají vozidlo pojištěno, povinni uhradit do garančního fondu České kanceláře pojistitelů příspěvek ve výši 20 - 300 Kč, dle druhu vozidla.
Výborně vymyšleno, to se pane peníze pohrnou a za nic. Pokud není vozidlo na komunikaci provozováno, tak přece nemůže způsobit škodu ne? Tím pádem vybrané peníze budou použity na krytí jakých škod?
Majitel či provozovatel vozidla, který neplní svou zákonnou povinnost a nemá pro své vozidlo sjednáno povinné ručení, obdrží od ČKP písemnou Výzvu k úhradě příspěvku za nepojištěné období. Do 30 dní po jejím obdržení má možnost prokázat, že dané vozidlo je pojištěno, nebo vyřazeno z registru vozidel.
Pokud někdo jezdí bez pojistky, tak mu po právu hrozí postih, v pořádku, ale platit za to, že vozidlo nejezdí, mě připadá jako Kocourkov.
K dokladům, které u sebe musejí mít v Česku řidiči pro případ silniční kontroly, přibyla od 1. června Zelená karta. Jestliže ji řidič policistům nepředloží, může hned na místě dostat blokovou pokutu 1500 korun místo dosavadních 500 Kč. Ve správním řízení mu pak bude hrozit postih 5000 až 40 000 Kč. To je snad dostatečný postih ne?
…………………………………………………………………………………………………………………………..
Aby toho nebylo málo, tak tady máme ještě jednu změnu, a to je poplatek při prodeji vozidla.
Při prodeji ojetiny se bude platit ekologický poplatek 3.000 až 10.000 korun. Nejvyšší možný poplatek 10 000 korun se určitě bude týkat aut Škoda 100, 110, 105, 120, 130, wartburgů, moskvičů, oltcitů, trabantů a dalších aut vyrobených zhruba před rokem 1992.
Poplatek se nebude týkat jen novějších aut s třícestným řízeným katalyzátorem, což jsou většinou auta vyrobená po roce 2000.
Zákon by mohl začít platit už od ledna. Já už opravdu jen čekám na to zdanění vzduchu!
Tady je podrobnější popis toho co nás čeká, plus finanční sazby včetně nových cen dálničních známek.
rere
(jerevánek, 15. 11. 2008 9:34)