Seo, vyhledávače a optimalizace, zvyšování hodnocení pagerank a jiné placené či neplacené možnosti.
Net je plný návodů na zvýšení návštěvnosti stránek, ale má to smysl?
Zřejmě už asi moc nemá.
Seo, vyhledávače a optimalizace, zvyšování hodnocení pagerank a jiné placené či neplacené možnosti nabízejí tisíce originálních návštěvníků za den. No dobrá, ale jaká je účinnost v případě, že uvedené praktiky bude využívat skoro každý?
Zpětné odkazy a podpůrné tagy jistě dosáhnou určité úrovně nasycení (zřejmě již dosáhly) a v tom případě se dostáváme opět do bodu nula. V dobách, kdy nikdo neoptimalizoval, se pořadí ve vyhledávačích asi postupně bude rovnat době, kdy optimalizují všichni, nebo snad ne?
Optimalizace pro vyhledávání znamená získání výhody oproti jiným webům, no a jaká výhoda se dá získat v případě stejné optimalizace? Asi není náhoda, že při poslední změně pageranku bylo přidáno téměř všem. Jaký rozdíl tedy vidíte? No přece v ceně, kterou zaplatíte za profi služby, jak jinak.
V současnosti máme na světě několik desítek tisíc webových obchodů a pochybuji, že některý z nich podcení pozici ve vyhledávačích. A právě z tohoto důvodu nastoupilo do akce mnoho firem a firmiček, které zákazníka přesvědčují, že jen ony jim zajistí výhodné pozice a tím pádem návštěvnost. Ale jak to dělají ?
Vždyť jich je mnoho a zákazníků v podobném oboru také? Jak dostanou „každého“ na první místa?
Podle mě asi jen a pouze placená reklama zajistí viditelnost určité služby nebo stránky, i na Seznamu se dá koupit pozice číslo 1 a žádná optimalizace s tím nic neudělá. Tím netvrdím, že touto cestou se pár míst nedá získat, optimalizace jistě zajistí určitý postup ve vyhledávači, třeba o tisíc míst z deseti tisíc, to zvládne.
Blogy jsou kapitola sama pro sebe, ale i tady se úroveň znalostí této problematiky silně zvýšila. Psavci a čumělci se snaží používat ta „správná“ slova, která přilákají návštěvníky. Proč také ne, tištěná média se svými titulky nám dávají příklad, že. Stejně se mi zdá, že blogerská scéna si dělá návštěvnost navzájem, kontrolujeme, co kdo nového napsal, a zvažujeme relevantnost tématu.
No a potom jsou tady specializované stránky, které nejsou vůbec provozované za účelem prodejním, informativním nebo blogerským. Tzn jsou vyloženě určené na návštěvnost a kliknutí, případně shlédnutí reklamy. A musím zdůraznit, že se opravdu rychle množí. (odhaduji, že jde o dočasnou záležitost, která bude vyhledávači časem ignorována).
Zkrátka asi tyto techniky z důvodu přesycenosti ztrácí opodstatnění a dech. Já osobně si nemyslím, že hodnocení vyhledávačů, které nám je předkládáno, je rozhodující pro umístění na žebříčku ve vyhledávači. To by bylo příliš jednoduché a finančně nezajímavé.
Takže závěrem :
získání výhody ztrácí smysl v okamžiku, kdy výhodu získá většina.
Tady je tabulka, která vztahuje počet výskytů fráze SEO v dané doméně na počet obyvatel.
země tld počet obyvatel SEO site:tld SEO na osobu
Maďarsko hu 10 043 000 4 510 000 44,91 %
Česko cz 10 403 136 3 240 000 31,14 %
Německo de 82 310 000 21 000 000 25,51 %
Dánsko dk 5 489 022 1 120 000 20,40 %
Slovensko sk 5 402 273 1 060 000 19,62 %
Rusko ru 141 888 900 24 700 000 17,41 %
Japonsko jp 127 690 000 16 500 000 12,92 %
Rakousko at 8 340 924 1 020 000 12,23 %
Polsko pl 38 115 967 4 480 000 11,75 %
Chorvatsko ch 7 647 600 886 000 11,59 %
Irsko ie 4 234 925 478 000 11,29 %
Nizozemsko nl 16 448 000 1 420 000 8,63 %
Británie uk 60 975 000 4 930 000 8,09 %
Řecko gr 11 147 000 479 000 4,30 %
Bulharsko bg 7 640 238 307 000 4,02 %
Itálie it 60 975 000 1 850 000 3,03 %
Španělsko es 46 063 500 1 060 000 2,30 %
Francie fr 64 473 140 1 260 000 1,95 %
Ukrajina ua 46 059 306 864 000 1,88 %
Kanada ca 33 361 700 590 000 1,77 %
Vypadá to, že se u nás přikládá až moc velký význam SEO optimalizaci.
U nás, si někteří lidé nechávají platit za „SEO“ takové částky, které jsou v zahraničí nemyslitelné. V UK prostě majitelé firem na povídání o optimalizaci kódu neslyší. Prostě všichni vědí, že stačí linky a obsah. A hlavně obsah, argument, že validita je pro SEO důležitá, opravdu přežívá už pouze u nás na divokém východě.
Nikomu neberu názor, že jen samotné SEO a optimalizace mu přivedou tisíce návštěvníků, ale já o tom pochybuji. Mnoho webů je skvěle ošetřeno z hlediska čistoty kódu, a používá klíčová slova, přesně podle příruček, ovšem návštěvnost jim to nezaručí.
JerEvánek.
Komentáře
Přehled komentářů
(Igor, 9. 11. 2008 19:49)
Můsim souhlasit, na web s nulovym S-Rankem mi chodí ze seznamu poměrně dost lidí a při zádání klíčovejch slov (který denně hledá v průměru cca 32000 lidí) jsem někde na 35tém místě, což vzhledem k obrovský a profesionální konkurenci neni nejhorší.
rere
(jerevánek, 8. 11. 2008 22:22)Libovůle,ano,"všespasitelné optimalizace" ono to vypadá že presně na tohle majitelé webů slyší,nebo respektive je to jediné čemu rozumí. Optimalizace se dá vyjádřit číslem (návštěvností) a i když to tak není, aspoň je to pro ně pochopitelný argument.
Net je plný návodů ...
(Libovule, 8. 11. 2008 13:20)Tak musím jednomu z pisatelů (BoB, 06. 11. 2008 12:53) malinko oponovat - první místo na Seznamu se koupit dá, ale cena se pohybuje v šestimístných číslech! Doporučuji jít na mezinárodní katalog - pokud vyvážím, dovážím, potřebuji překlad, nebo jít tam, kde očekávám klientelu o kterou stojím. A ne aby si na mě klikal každý.A hlavně doporučuji mít slušně postavený web.Flash animace zdržují a hudba je nepříjemná!Nic neříkající obsah a tisíc záložek a podzáložek, kde se klient ihned ztratí(ale "webmajstr" se předvede, jaký že je ve svém oboru machr), je také k ničemu.Zájemce po třetím prokliku akorát otráví a ten ze stránek utíká.
SEO a hodnocení pagerank
(Libovule, 8. 11. 2008 13:01)Vzhledem k tomu, že pracuji v reklamě a denně se potýkám s argumentací typu - "všespasitelné optimalizace" a máte "nízký pagerang jako katalog", Váš článek mi hovoří přímo z duše. Snažím se něco podobného denně zdůrazňovat svým zákazníkům - tedy zástupcům firem - od pana generálního počínaje...ale marně.I tak Vám za ten článek velmi děkuji.
jojo
(dong, 6. 11. 2008 20:12)zadejte si do googlu SEO požadavek nebo nabidka...............
rere
(jerevánek, 6. 11. 2008 18:08)Souhlas s většinou komentářů,ano udelat co se dá pro zvýšení návštěvnosti je o.k. Proč ne,ale zdá se mi, že na to víc tlačí lidi, kteří na tom slušně vydělávají než vyhledávače sami o sobě.
maniaci
(kopr, 6. 11. 2008 18:03)pro eMana,měl jsi uvést nějaky argument,mě se článeček docela líbí. Vidím hodně webu které o optimalizaci a SEO asi ani neslyšely a přesto návštěvnost je dobrá,to je o obsahu hochu.Konec konců tyhle stránky také nejsou zrovna ukázkové z hlediska propagace a mrtvo tady teda nevidím.
nono
(ook, 6. 11. 2008 17:54)Dobrý kod je vždycky plus, to zase jo,tam bych s tebou uplně nesouhlasil. Ale určitě bych na tom nestavěl svět. Odkazy na web odvedou větší práci.
tohle je supr:
(jinda, 6. 11. 2008 17:47)
Optimalizace pro vyhledávání znamená získání výhody oproti jiným webům, no a jaká výhoda se dá získat v případě stejné optimalizace?
Tohle furt nemužu vysvětlit pár blbům,pokud v šichni udelají vše stejně,je to jako by nikdo neudělal nic.Přesně!
taky tak
(pook, 6. 11. 2008 17:38)o koupi místa na seznamu se nekde psalo,prý to jde.Jinak článek částečně vyjadřuje i můj názor,hysterie okolo SEO je k popukání.
eMan
(eMan, 6. 11. 2008 14:46)Příjde me to jako výkřik do tmy od někoho kdo SEO vůbec neumí....
nielen seo
(konrad, 6. 11. 2008 9:10)nielen seo už prestava mat vyznam,ale akosi je to divne pri určovani page ranku poslednu dobu,ked som si všimol že rank 3 ziskal web bez spätných odkazov,pripadne weby ktore mali vela sätných odkazov aj zo stranok z dobrým rankom,zikali 2-3 rank
rere
(jerevánek, 5. 11. 2008 22:49)
Pro L.Bart. Slovník je k dispozici po úspěšném absolvování alkoholtestru.
Pěkný den.
BCLGROUP
(AaronHeatT, 17. 8. 2018 0:00)